2016. február 27., szombat

Kaszásleves

Köszönöm Tündérnek, az Ízes kalandok blog szerzőjének ezt a nagyszerű receptet. Amikor megláttam, rögtön tudtam, hogy nem kell várni sokat, hanem el kell készíteni ezt a finom levest. :)
Nagyon hasonlóan készítettem, ahogyan ő írta, de azért én is leírom.
Nagyobb adag sonkát főztem meg, mint amennyi a leveshez szükséges. A "maradék" tökéletes reggelire, vagy vacsorára. Böjt helyett így várjuk a nyuszit. :)

Elkészítése

A sonkát felteszem főni. Amikor forr a víz, kevés sóval, borssal és sómentes ételízesítővel, valamint fokhagymával ízesítem. Óvatosan a fűszerezéssel, mert a füstölt sonka is sós!
Ha megfőtt a sonka, kiveszem és beleteszem a felkarikázott, felkockázott zöldségeket. Továbbá petrezselyemzölddel ízesítem. Ha nagyon elfőtte a vizet, akkor pótolhatjuk. Én is így tettem. Ízlés szerint még fűszerezhetjük.
Amíg főnek a zöldségek, addig felkockázom a sonkát, amit a levesbe szánok. Amikor már szinte teljesen megpuhultak a zöldségek, beleteszem a levesbe a felkockázott sonkát és piros paprikás-lisztes habarást teszek rá. Készre forralom.

Hozzávalók:
4 kisebb szem krumpli
1 szál petrezselyem
2 szál répa
1 csokor petrezselyemzöld
2 gerezd fokhagyma
só, bors
sómentes ételízesítő (olyasmi, mint a delikát vagy vegeta)
25 dkg sonka
fél pohár laktózmentes tejföl
1 tk. őrölt piros paprika (kóstolásnál rájöttem, hogy csípős... :))
1 púpozott ek. rizsliszt

Osztottunk, szoroztunk. Mindent összeadva kb. 100 Ft-ra jön ki egy adag leves. Ez ugye, jól hangzik? És ráadásul házi koszt. :)



Facebook-on is tudtok követni:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése