2016. február 20., szombat

Mindent bele krémleves

A magyar konyhára alapvetően jellemző a leves. Fontos lenne, hogy minden nap fogyasszunk el egy tányér levest. A jótékony hatásairól több cikkben olvashattok. Én az emésztésre gyakorolt kiváló hatását emelném ki. Sokszor én is kihagyom a levest. Munkahelyre nem szoktam vinni. Tuti, beleborulna a táskámba. :) De tudatosan próbálom rávenni magam, hogy a vacsorát egy tányér meleg levessel indítsam. Aki ismer, az tudja, hogy gyakran vannak panaszaim. Fáj a gyomrom, feljön a gyomorsavam. A folyadékfogyasztásom sem elegendő, de egy kis levessel is hozzájárul a szervezetem hidratálásához. Az utóbbi időben észre vettem, hogy már hiányzik, ha nem eszek levest. A gyakoribb levesevéssel jobban is érzem magam. Persze azért stresszcsökkentő módszereket is ki kell találnom, hogy elkerüljem a gyomorpanaszokat, de a leves is nagyon jót tesz. :)

Már megfigyelhettétek, hogy szeretem a krémleveseket. Könnyű az elkészítése és mindig van valami itthon, amiből lehet készíteni. 

Ma pl. karfiolt, répát, krumplit, fehér répát, zellert és egy kis fokhagymát daraboltam össze. Kevés olvasztott margarinon átforgattam. Sóval, borssal, Ataisz ételízesítővel ízesítettem. Amikor a zöldségek megpuhultak, turmixoltam azokat. Majd tejszínben elkevert rizsliszttel besűrítettem, szerecsendióval ízesítettem és készre forraltam. 

A zöldségek mennyiségét most nem írom, mert mindenki kedve szerint tesz bele. A sűrítéshez 1 dl laktózmentes tejszínt használtam és 1 púpozott evőkanál rizslisztet. A szerecsendióból egy nagyobb csipettel tettem bele, hogy egy kis varázslatos ízt csempésszek a levesbe. :)

Ismételten elforgatja... :(



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése