2016. március 25., péntek

Medvehagymás zellerkrémleves

Mióta megjelentek 2016 első medvehagymás receptjei, én is elkezdtem medvehagyma után vadászni. Bár óriási a debreceni piac, mégis csak most tudtam beszerezni. Rögtön vettem is 2 csomóval, hogy ne csak egyfélét tudjak belőle készíteni.
Első körön egy krémlevest készítettem. 

Elkészítése

A felaprózott hagymát, fokhagymát, felkockázott krumplit és zellert, valamint apróra szaggatott medvehagymát kevés olajon megdinszteljük. Felöntjük vízzel, és miután forrni kezd, sóval, borssal, delikáttal és egy kis szerecsendióval ízesítjük.
Ha minden megpuhult, tejben elkevert rizsliszttel kissé besűrítjük, néhány percig még forraljuk. Végül botmixerrel pürésítjük a zöldségeket.
Sajtos pirítóssal kínáljuk. De a tányér aljára is reszelhetünk kevés sajtot. Nagyon finom, amikor felolvad a levesben.

Hozzávalók:
4 levél medvehagyma
kb. 10 dkg zeller
3 kisebb krumpli
1 kis vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2-3 ek. olaj
só, bors,delikát ízlés szerint
egy csipet szerecsendió

Instagram-ra feltöltött képem

Vakus

Nem vakus



Van még a blogon néhány medvehagymás recept, nézzétek meg azokat is! :)

3. Medvehagymás répakrémleves (Képzeljétek, ez megjelent a Kiskegyed Mindmegette újság 2016. március-április számában :))



Ti használtatok már idén medvehagymát? Vagy van egy már régi jól bevált recept? Írjátok le, hogy mi az! :)



ui.: A fényképezőgép vásárlás kicsit még várat magára. Remélem, azért a telefonos képek és leírás alapján is szimpatikussá válik egy-egy étel és szívesen elkészítitek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése