2012. január 13., péntek

Csokis-banános leveles, péntek 13

Kezdeném a cím második részével. :) Nem mondanám magam kimondottan babonásnak, bár azért engem sem tölt el mindig örömmel a fekete macska látványa (pedig amúgy aranyos a kis kormos testük :)), vagy épp ha meglátok egy zöld trabantot, megcsípem magam, január 1-én lencsét eszek... De nem töltik ki az életemet a babonák, éppen ezért most sem tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, hogy péntek 13. van. Pedig, ha így tettem volna, akkor lehet be sem teszem a lábam a konyhába. :) Nem vagyok profi, de igyekszem úgy sütni-főzni, hogy ne történjen semmi gond. Most egy kis hiba csúszott a gépezetbe, amit most már (saját megnyugtatásomra) a péntek 13-a számlájára írok. :$ Túlmelegítettem a csokit a mikróban és megsérült egy műanyag edény. :S :( A csoki egy része pedig megégett. Úgy sajnálom. :( De hát saját kárán tanul az ember. Legközelebb erre is jobban figyelek, és remélem, nem lesz több ilyen vagy hasonló ballépésem a konyhában. :$
A csokis-banános mexikói empanada mintájára készítettem ma én is desszertet. A banános-csokis krémmel végül nem megtöltve, hanem megkenve lett a tészta. Nem akartam, hogy a krém megégjen, ezért elősütés után kentem a levelesre.

Elkészítése

Lisztezett felületen kinyújtjuk a leveles tésztát, majd felvágjuk négyzet alakokra. Kb. 10 percre 180 fokos (légkeveréses) előmelegített sütőbe, sütőpapírral kibélelt tepsiben betesszük sülni. Majd rátesszük a banános-csokis krémet és további 15 percig sütjük.
(Nem is muszáj feldarabolni a tésztát, egészben is elősüthetjük és majd készen daraboljuk.)
Krém elkészítése: A banánokat felkarikázzuk, hozzáadunk 1-2 evőkanál cukrot és a botmixer késes részével felaprítjuk, pürésítjük. Majd belekeverjük az olvasztott csokit és összekeverjük. Az elősütött tésztára kanalazzuk és megsütjük.
(A csokit nem is muszáj megolvasztani, mert - legalábbis nekem - visszadermedt a banánpürében. Elég, ha lereszeljük, vagy apró darabokra eltördeljük. Csak úgy gondoltam, hogy olvasztott csokival könnyebb dolgozni. Bár ne tettem volna... :( )

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta (500 g)
10-15 dkg étcsokoládé (tortabevonó)
3 banán
1-2 ek. cukor
liszt (a nyújtáshoz)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése