2012. január 17., kedd

Pufi pizza

Pizzasütésre adtam a fejem hétvégén. Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy a sütést nekem találták ki? Vagy inkább ne is barátkozzak vele? Aztán csak megbékélek azzal, hogy nem mehet minden egyből nagyon jól, nem adhatom fel, gyakorolni kell és akkor (talán) elégedett leszek magammal. :$
Azt már említettem, hogy a nyújtással, a tepsi méretére való nyújtással kapcsolatban még van gyakorolni valóm. Na, azért már most sikerült úgy kinyújtanom a tésztát, hogy elférjen a tepsiben. El akartam kerülni azt, hogy túl vékony legyen a tészta és ne adj Isten kiszáradjon... Ezért kis vaskos, puffancs lett. :) De végső soron jó lett az állaga. Laktató ugyan, de azért puha. A hibát ott követtem el, amitől aztán könnyekig hatódtam, hogy a sütőpapírt nem liszteztem ki és az én kis dagi, vaskos tésztám alja nem jött fel... :( (A csokis-banános leveles tésztát is sütőpapírra tettem, liszt nélkül és nem sült oda egyáltalán. Ezért gondoltam, hogy most is ezt az eljárást követem.) Kb. 95%-át lehetett felszeletelni, a legalját nem.
Ennek ellenére jó ízű volt a tészta is, a receptet is jónak tartom. A feltét is gazdag volt és így duplán dagi tésztánk lett. :)
Gyakorlott pizzasütőktől kérdezném, hogy a sütőt milyen fokozatra állítják sütéskor, meddig sütnek és mire helyezik a tésztát? Légkeverésesben sütik vagy simán? A válaszokat, segítséget előre is köszönöm.
Azért a receptemet megosztom és képet is mutatok az egész pizzáról. A receptet egyébként Anya egyik szakácskönyvét lapozva, egy kis papírra felírva találtam.

Pizza tészta elkészítése
A hozzávalókat kézzel, vagy kenyérsütő géppel megdagasztjuk. Ha a gépet használjuk, akkor sütőből kivéve egy picit átgyúrjuk és 1 órán át pihentetjük. Ismét átgyúrjuk és kinyújtjuk a tésztát. Tepsibe helyezzük, villával megszurkáljuk. Én kb. 20 percig elősütöttem a tésztát 180-190 fokon. Majd rápakoltuk a feltétet, néhány percet még sütöttem, majd grilleztem.

Hozzávalók (úgy írom, ahogy a kis papíron van):
50 dkg liszt
3 ek. étolaj
1 kk. cukor
1 kk. só
2,5 dkg élesztő
0,5 l tej (szerintem ez sok, 3-4 dl is elég)
(+ 1-2 kk. oregánó---> ezt magamtól tettem bele)

A szósz hasonlóan készült, ahogy korábban. Kicsit több paradicsompürével és kevesebb paradicsommal.
Szósz elkészítése

A hagymát kevés zsiradékon megfonnyasztjuk, felöntjük kevés vízzel. Sóval, borssal, oregánóval, bazsalikommal, rozmaringgal ízesítjük. Beletesszük az apróra vágott fokhagymát is. Hozzáadjuk a (fagyasztott) koktél paradicsomot, majd néhány perc múlva belekeverjük a paradicsompürét. Csipetnyi cukrot is adhatunk hozzá, ha túl savanyú lenne. Rotyogtatjuk rövid ideig, majd levesszük a tűzről.

Szósz hozzávalói: 
1 vörös hagyma
2-3 g. fokhagyma
2 nagy paradicsompüré
10-15 dkg koktélparadicsom (nyáron szedtük, lefagyasztottuk)
csipetnyi cukor
só, bors, oregánó, bazsalikom, rozmaring (utóbbi kettőből csak 1-1 pici csipet)

Ahogy Adam Richman-től tanultuk, először sajtot tettünk a tésztára, utána következett a szósz. :) Erre került még: sonka, hagyma, cukkini, paprika kolbász, mozzarella, pizzafűszer.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése