2012. január 12., csütörtök

Sárgaborsó főzelék füstölt oldalassal

Most már tudom, hogy nem "halálos" a főzelék. :) Talán öregszem? Ááá dehogy. :) Csak most "vevő vagyok" a főzelékre. Azért azt megsúgom, hogy nagyon sok olyan étel van, amit még most sem eszek meg. Idővel lehet, ez is változik. :) Mivel tudom, hogy Anya szereti a főzeléket, és ugye most én is kíváncsi vagyok rá, ezért szívesen kipróbálom őket. Bár már lencsefőzeléket készítettem és szeretem is, a "Szeressem meg a főzeléket" kampány első részt vevője a sárgaborsó volt. :) Ugyan kicsit hígabb lett a tervezettnél, de azért főzelék.

Elkészítése

Feltesszük főni a feldarabolt füstölt oldalast. Kis főzés után jöhet az ízesítés: só, bors, delikát, babérlevél, fokhagymagerezd. Miután szinte teljesen megpuhult az oldalas, hozzátesszük az előzőleg beáztatott sárgaborsót. Megkóstoljuk és még ízesíthetjük, ha szükséges. Miután megfőtt a borsó, kivesszük a husikat (én a babérlevelet is kivettem) és berántjuk, behabarjuk a főzeléket. Én tettem bele egy pici rántást és tejszínben elkevert liszttel behabartam. További 10-15 percig forraljuk még.

Hozzávalók:
50 dkg füstölt oldalas
25 dkg sárgaborsó
só, bors, delikát (ízlés szerint)
2 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
rántás
liszt
tejszín

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése