2012. január 28., szombat

Fűszeres-mustáros csirkemell krumplival

Egy kicsit engem is elért a mustárláz. :) 1-2 hete már érlelődik bennem a gondolat, hogy valamilyen mustáros pácos húst kellene sütni. Na, erre ma került sor. :) Igazából semmi különleges nincs a dologban, de azért kicsit aggódtam azon, hogy jó lesz-e. Végül ízlett. :$ :)

Elkészítése

A csirkemellet felszeleteljük és megforgatjuk az elkészített pácban/öntetben. Néhány órát hagyhatjuk állni benne, de ennek most nem volt ideje rá. Majd legközelebb. :)
Pác: kevés olajban elkeverünk fűszereket, sót, borsot, majorannát, szárnyas fűszert, valamint belekeverünk egy kis mustárt.
A krumplit felkockázzuk, ízlés szerint sóval, borssal, majorannával fűszerezzük és margarinnal kikent tepsibe helyezzük. Rátesszük a pácban megforgatott húsokat, és a maradék pácot ráönthetjük. (Nekem csak kevés maradt.) 180 °C-os sütőben 45-50 perc alatt készre sütjük. (30-35 perc alufóliával lefedve, kb. 20 perc alufólia nélkül.)

Hozzávalók:
1 csirkemell
kb. 60 dkg krumpli
só, bors, majoránna (krumplihoz ízlés szerint)

Pác hozzávalói:
1/2 dl olaj
fél kk. bors
2 kk. só
1 kk. majoránna
1 kk. szárnyas fűszer
1-2 ek. mustár


4 megjegyzés:

  1. Nagyon klasszul sikerült, guszta:) Mi nagyon szeretjük az ilyeneket, számtalan variáció van:) Nálunk is a csirkemell a legmenőbb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. :) Nálunk is leginkább a csirkemell fogy. Kellene már csak csirkemellből álló csirke. :)

      Törlés
  2. az előbb kóstoltam meg, nagyon finom. :)
    (tegnap este bepácoltam, most sütöttem meg.)
    kicsit féltem, hogy száraz lesz, de nagyon omlós. :)

    VálaszTörlés