2012. január 18., szerda

Kukoricatortilla és chilis búzatortilla

Ma 2 adag tortilla-t sütöttem. Valahol azt olvastam, hogy az igazi tortilla kukoricalisztből készül. Ezért ma én is kipróbáltam, vagyis kombináltam búzaliszttel. A második adagot csak búzalisztből gyúrtam és egy kis őrölt chilivel ízesítettem.
Mindkét tésztát hasonló módon készítettem, mint itt. Azt tapasztaltam, hogy a kukoricalisztest könnyebb begyúrni és kinyújtani, azonban a széle berepedezik. A csak búzalisztből készültet nehezebb volt összegyúrni és kinyújtani is, viszont a széle szebb lett. Mindkét tészta máshogy sült. A búzalisztes hamarabb elkezdett hólyagosodni, tehát hamarabb meg kellett fordítani. A kukoricalisztes nem hólyagosodott annyira. A kukoricásnál zsiradékként margarint és étolajat használtam, a búzatortilla-nál pedig margarint és sertészsírt. Nem tudom, hogy ezeknek van-e valamilyen magyarázata, mindenesetre a fentieket tapasztaltam.
Kipróbálom majd még csak kukoricaliszt felhasználásával, de szerintem maradok egyébként a búzalisztnél.

Kukorica- és búzalisztes tortilla hozzávalói:
25 dkg kukoricaliszt
15 dkg búzaliszt
fél tk. sütőpor
5 dkg margarin
2 ek. olaj
2-3 dl víz (amennyit felvesz)
1 tk. só
1 csipet cukor

Chilis búzatortilla hozzávalói:
35 dkg búzaliszt
fél tk. sütőpor
1 tk. őrölt chilipor (liszttel elkeverni)
5 dkg margarin
fél ek. sertészsír
2-3 dl víz (amennyit felvesz)
1 tk. só
1 csipet cukor
(A sárgás a kukoricatortilla)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése