2012. május 17., csütörtök

Hármas könyvajánló és még mindig játszunk

Szeretnék Nektek mutatni 3 könyvet. Ezeket nem olyan régen kaptam, és ha már más könyveket is megmutattam a blogon, akkor ezekről is írnék egy-két szót. Hátha pont így tetszik meg valakinek. :)
Kezdeném egy sütis könyvvel. 

Torták és sütemények - Friss és ellenállhatatlan finomságok

Köszönhetően az Alexandrás törzsvásárlói kártyánknak és egy kedvezményes kuponnak, ezt a könyvet nagyon kedvező áron sikerült megszerezni. Pontosabban Anyától kaptam, de persze közösen fogjuk használni. :) Bár süteményes receptkönyvünk is van, de egy ilyen szép képekkel és leírásokkal illusztrált könyvet nem tudtam ott hagyni a könyvesboltban. 
A receptek mellett a könyv az eszközökről és kellékekről is szól, valamint a sütőformák alapanyagáról és magukról a formákról is esik néhány szó.
Ami szerintem külön említést érdemel és ami nekem nagyon tetszik, hogy a különböző receptek mellett alaprecepteket is tartalmaz a könyv. Tehát az ügyesebbek az alaptészta ismeretével már kedvük szerint variálhatják, hogy mit készítenek. :)
Alapreceptek: kevert tészta, omlós tészta, kelt tészta, piskóta, leveles tészta, égetett tészta, rétestészta.
Minden alaprecept mellett fázisfotók találhatók.
Mindenféle tésztához többféle recept tartozik. Kezdve az áfonyás írótortától, a mákos rétesen keresztül, egészen a vörösborhabos szeletekig. (Most direkt ABC sorrendben írtam. :))
A süteményreceptekhez már nem tartoznak külön fázisfotók, de ínycsiklandó képek vannak az elkészült sütikről. :)
Úgy gondolom, hogy akár kezdő sütő valaki, akár profi, jól jöhet egy ilyen könyv a konyhában, ami alap dolgok mellett különlegességeket is tartalmaz. 

A másik 2 könyv F. Horváth Ilona: 99 receptje sorozatban megjelent kötetek.
Ezt a 2 könyvet egy ismerősömtől kaptam ajándékba. Mondtam neki, hogy szeretek főzőcskézni, megmutattam a blogot is és Húsvétra meglepett ezekkel a könyvekkel.

Olcsó ételek

Egyszerű és könnyen elkészíthető ételeket tartalmaz a könyv. Valóban mondhatni, hogy olcsóbb kategóriába tartoznak, de lehet találni benne sok finom ételreceptet is. :)
Minden ételnél meg van jelölve a hozzávalók és elkészítés módja mellet, az elkészítésének a nehézségi foka, az elkészítés ideje és kalóriatartalma.
A tartalomban külön csokorba vannak szedve a burgonyás ételek, egytálételek, főzelékek, pörköltek, rakott ételek, tészták, tojásos ételek, saláták és desszertek.
Szó van még fűszerekről, a zöldségek élettani hatásáról. Kalóriatáblázatot is tartalmaz a könyv, valamin néhány hasznos tanácsot, mint pl.: ideális tésztamennyiség személyenként 70-110 g, salátáknál használjunk üveg vagy porcelán edényt, stb.
Egyszerű kis könyv, és a fentebb felsorolt dolgokról nem is regényt írnak, de találhatók benne hasznos információk.

Paleolit ételek

A könyv felépítése szinte teljesen az, mint az előzőé. Azzal a kivétellel, hogy a recepteknél már az árfekvés is megvan jelölve és ebben találunk drágának mondott ételt is. Pl.: Tejszínes kagyló. De szerintem alacsonyabb árfekvésben is bőven talál mindenki ínyére valót. Vagy néha lehet különlegeset is készíteni, ha szeretjük. :)
Ezen kívül a tartalomjegyzéke elég vegyes, mert nem kategorizálja az ételeket.
A paleolit táplálkozás 2002-ben Amerikából indult. (Ki csodálkozik, hogy onnan? :)) Nálunk Szendi Gábor által vált ismertté.
Szendi Gábor témában megjelent könyvei: Paleolit táplálkozás kezdőknek, Paleolit táplálkozás és korunk betegségei, Boldogtalanság és evolúció, Paleolit táplálkozás, Paleolit szakácskönyv I., II. Én (még) egyiket sem olvastam, de már egyikbe-másikba belelapoztam a boltban. Jó kis könyvek lehetnek.
A táplálkozás lényege, hogy vissza kell(ene) térni az ősember étrendjéhez. El kell felejteni a gabonaféléket, a finomított ételeket, a cukrot, a keményítőt tartalmazó ételeket, a tejet és a tejtermékeket, a hüvelyeseket és a növényi olajokat. (Jelentkezzen, aki képes minderre!)
A mai táplálkozásunkat okolják sokan a népbetegségekért. (Oké, ezzel egyet értek. Biztos, van benne valami.)
A könyv viszonylag sok receptet kínál, úgyhogy ezt a táplálkozási módot követve sem maradunk éhesek. :)



A blogszülinapi játék még mindig tart. Gyertek játszani! Szeretettel fogadok minden jelentkezőt. :)
A JÁTÉK részleteit  itt találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése