2012. május 22., kedd

Lencseleves kolbásszal

Újból lencseleves van terítéken. :) Ezt a receptet egy korábbi Nők lapjából vágtam ki és már régóta kipróbálásra vár. Beírtam a "Mit együnk?" füzetembe is. :)
Az eredeti receptben póréhagymát ír, én újhagymát használtam. A kolbászt sem pirítottam meg. 
A hozzávalók mennyiségét csökkentettem. Bár így is legalább 2 napra való adagot főztem két fő részére. :)
Nem is tudom, miért rettegtem pár éve a lencsétől, amikor először kellett megkóstolni új évben. :) Most meg szívesen próbálok ki újabb lencsés recepteket. Jó persze, azért a többi hozzávalót is szeretnem kell. :)

Elkészítése

Forrásban lévő vízbe beleteszem az előzőleg beáztatott lencsét,  a megtisztított, felkockázott répát és krumplit, egész fokhagymagerezdeket, kettévágott újhagymát és egy babérlevelet. Ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal ízesítem.
Amikor a zöldségek kezdenek puhulni, beleteszem a 3-4 cm-es kolbászdarabkákat és az egészet puhára főzöm.

Hozzávalók:
15-20 dkg lencse
1 sárgarépa
3 kisebb szem krumpli
4 kisebb gerezd fokhagyma
2 újhagyma
1 babérlevél
só, bors, delikát
1 kisebb szál száraz, füstölt kolbász (én 4 kis pár cm-es darabkát tettem bele)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése