2012. május 7., hétfő

Spárga krémleves

Nem szeretem a zöld színt. Nagy ívben elkerülöm, főleg ruhák terén. :) De a spárga kivételt képez. Talán 2 éve ismerkedtem meg vele. Félve kóstoltam meg. De felesleges volt tartani tőle, mert igazán elnyerte a tetszésem. Idén még most eszünk először spárga krémlevest. Már nagyon vártam. :)

Elkészítése

A spárgát megmosom, a legvégéből kb. 1 cm-et levágok. Majd 3-4 cm-es darabokra vágom és felteszem főni. Hozzáadok egy darabka margarint. Amikor felfőtt, elmorzsolok benne egy leveskockát, sóval és borssal ízesítem.
Ha megpuhult a spárga, botmixerrel pürésítem. Tejszínben elkevert liszttel besűrítem és még pár percig forralom.
A tányér aljára sajtot reszeltem, és rámertem a levest. Nekem nagyon ízlett. És még a zöld szín sem zavart. :)

Hozzávalók:
1 csomag zöld spárga
2-3 dkg margarin
kb. 8 dl víz
1 leveskocka
só, bors (ízlés szerint)
2 dl tejszín
1 púpozott ek. liszt
(+ sajt a tálaláshoz)

(Pont nem sikerült középre tenni... :P)

1 megjegyzés:

  1. Zöld spárgát még sosem kóstoltam, pedig van itt dögivel, de eddig valahogy mindig a fehérre esett a választás.

    VálaszTörlés