2012. május 3., csütörtök

Lencsés csirkeragu

Tegnap Trollanyu konyhájából választottam ki a vacsoránkat. A választásom erre az ételre esett. Azt hiszem, a mi konyhánkban is sor kerül ismétlésre, mert nagyon finom. :) Nálunk rizs volt a köret hozzá. De el tudom képzelni tésztával, vagy sült krumplival is.
Szinte pont úgy készítettem, ahogy Trollanyu, csak egy-két hozzávalót mással helyettesítettem. De így is ízlett és szeretném én is leírni a receptet. :)

Elkészítése

A csirkemellet felcsíkozom (vagy ahogy sikerül), besózom, borsozom, megszórom majoránnás csirkefűszerrel és zúzott fokhagymával is ízesítem. Kb. fél órát állni hagyom.
Kevés olajon fehéredésig pirítom a csirkemellet, majd ráteszem a felkockázott paprikát és előzőleg beáztatott lencsét. (Kb. 3 órát áztattam.) Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje.
Miután megpuhult a husi és a lencse, tejben elkevert liszttel besűrítem és megszórom morzsolt petrezselyemmel. (Ha szükséges ízesíthetjük még.)

Hozzávalók:
1 csirkemell
só, bors, csirkefűszer
2 gerezd fokhagyma
olaj
víz
kb. 1/4 kaliforniai paprika
15 dkg lencse
1 púpozott ek. liszt
2-2,5 dl tej
1 kk. morzsolt petrezselyem


3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, örülök, hogy ízlett:) Azért szeretem a vöröslencsét, mert azt nem kell áztatni, nagyon gyorsan megpuhul. De a sima lencsét is szeretem,azzal is finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anya azt mondta, hogy mondjam meg Trollanyunak, hogy ez nagyon finom. :) Majd egyszer én is kipróbálom a vöröslencsét. De az az igazság, hogy ahol néztem, kicsit drágának találtam.

      Törlés
  2. Fincsinek tűnik. Bár nem csak tűnik, biztos, hogy finom is, hiszen a hozzávalók nagyon tetszenek. :))

    VálaszTörlés