2012. május 18., péntek

Zöldborsós-paradicsomos csirkeragu

Egy korábbi Nők lapja konyhás recept alapján készült ez az étel. Ott sertéshúsból van, de csirkével is finom. Kicsit több ízesítőt használtam, mint ahogy a recept írja. Nekem ízlett. Úgyhogy bekerült a "Mit együnk? Tippek, ötletek" füzetbe. Így, ha nem tudom eldönteni, hogy mit együnk, - gyakran van ilyen - csak belelapozok a füzetbe... És felteszem, akkor is előfordul majd, hogy továbbra sem fogom tudni. :) Ételkategóriánkénti (levesek, főételek, köretek, saláták stb.) bontásban vannak felsorolva az ételek.
És akkor most jöjjön a recept.

Elkészítése

A csirkemellet felkockázom és fűszerekkel (só, bors, delikát, csirke fűszer), valamint zúzott fokhagymával ízesítem.
Kevés zsiradékon megfonnyasztom az apróra vágott hagymát és ráteszem a húst, amit fehéredésig pirítok. Majd felöntöm kevés vízzel és fedő alatt elkezdem párolni. 
Kb. 5 perc után beleteszem a paradicsompürét és az apró kockára vágott paradicsomot. Összekeverem és további 10-15 percig párolom fedő alatt.
Végül hozzáadom a borsót (még fagyosan) és az egészet, fedő alatt puhára párolom.
Közben pótolhatjuk a vizet, ha szükséges, vagy ízesíthetünk még rajta.
(A Tefal serpenyőmet használtam és azt is vegyük figyelembe, hogy csirkéről van szó, ezért viszonylag rövid időn belül kész lett.)

Hozzávalók:
1 nagyobb csirkemell
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
só, bors, delikát, csirke fűszer (ízlés szerint)
1 ek. zsír (vagy margarin/olaj)
2,5 dl víz (+ amennyi szükséges)
1 paradicsom
1-2 ek. paradicsompüré
30-40 dkg zöldborsó

4 megjegyzés:

  1. Fincsi, nálunk is legtöbbször csirke van:) Nekem is van ilyen kis noteszom, mert sokszor tanácstalan vagyok, mit is főzzek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább nem vagyunk egyedül, hogy többnyire "csirkézünk". Ez a notesz tényleg jó ötlet. :)

      Törlés
  2. Guszta, nagyon finom lehet! Szeretem a borsót akár tejfölösen tésztával , de így is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés