2012. május 18., péntek

Tejszínes sárgarépa-krémleves

Egy újabb próbálkozás és ízpróba a krémlevesek terén. Nekem nagyon bejött, úgyhogy máskor is fogok ilyet főzni. :) Azért most már igyekszem majd magam más irányba is terelni a levesek terén, hogy ne mindig krémlevest készítsek. De kicsit olyan vagyok, mint a gyerek. :) Összezúzva szívesebben megeszem a zöldségeket.

Elkészítése

Kevés zsíron megfonnyasztom az apróra vágott vöröshagymát. Ráteszem a felkarikázott répát és felkockázott krumplit. Átforgatom, majd felöntöm vízzel. Elmorzsolok benne egy leveskockát (nem fogok mindig használni, de még van a dobozban) és ízesítem sóval, borssal. Fedő alatt puhára párolom. Ha szükséges, pótolhatjuk a vizet.
Miután megpuhultak a zöldségek, pürésítem őket.
Tejszínben kb. 1 merőkanálnyi leves hozzáadásával elkeverek egy kevés lisztet és ezzel besűrítem a levest.
Pár percig forralom, és már kész is.
Tálalásnál adhatunk hozzá pirított kenyérkockákat vagy pirított bacont.

Hozzávalók:
1 kisebb vöröshagyma
1 ek. zsír (vagy margarin/olaj)
2 nagyobb szál sárgarépa
1 kisebb szem krumpli
7-8 dl víz (+ amennyi még szükséges)
1 leveskocka
só, bors (ízlés szerint)
1 dl tejszín
1/2 ek. liszt

 P.S.: Máskor több répával fogom készíteni.

2 megjegyzés: