2019. február 8., péntek

Epres-banános zabpalacsinták

Ez a hét az újdonságok, első próbálkozások hete nálam. Már nagyon sok helyen találkoztam mini zabpalacsintákkal, de valahogy nem jutottam el addig, hogy én is süssek. Tegnap már ezzel a gondolattal feküdtem le, és reggel ezzel ébredtem, hogy én már pedig zabpalacsintát fogok sütni. :) És lám milyen jól tettem! Mondjuk azt lehet nem, hogy bepusziltam az összest... De mentségemre szolgáljon, hogy ez diétás változat. :)

Elkészítése

Egy kisebb banán felét villával összetörtem, majd tettem bele sütőport és öntöttem rá egy kis frissen facsart citromlevet. Ezután hozzáraktam a Szafi free zabpuding port, valamint zabpehelylisztet és felöntöttem zabtejjel. Majd kézi erővel :), de habverővel simára kavartam. Serpenyőben picike kókuszolajat hevítettem és egy-egy evőkanálnyit raktam a masszából, majd mindkét oldalán megsütöttem a mini palacsintákat.
Az eperöntethez fagyasztott eperre eritritet szórtam, pici vizet adtam hozzá és elkezdtem melegíteni.  Kavargattam közben kicsit. Amikor már kezdett rotyogni (elolvadtak az eperszemek), kevés őrölt gyömbérrel ízesítettem és még vagy 2-3 percig főztem. Majd botmixerrel pürésítettem.
A palacsinták közzé és a tetejére is szószt kanalaztam, mellé pedig friss epret és banánt karikáztam.

Az eperhez több mint 50% kedvezménnyel jutottam hozzá, ezért kerülhetett a tányérra. A fagyasztott eper már régóta a fagyasztóban volt. :)

Hozzávalók a palacsintához:
1/2 banán (pontosan nem mértem le)
30 g Szafi free zabpuding
30 g zabpehelyliszt
1/4 citrom leve
1/2 tk. sütőpor (vagy egy picit kevesebb)
1 dl zabtej

sütéshez pici kókuszolaj

Hozzávalók az eperöntethez:
100 g fagyasztott eper
2 ek. eritrit
10 ml víz
1 nagyobb csipet őrölt gyömbér

díszítéshez friss eper, banán







1 megjegyzés: