2019. február 24., vasárnap

Szilvás pite

Ősszel jó pár zacskó szilvát rakott el Anya a fagyasztóba. Nagy kedvencem a szilvakrémleves is, ahogy Ő készíti. De mielőtt megunnám, gondoltam, hogy sütök is valamit. Többféle receptet kerestem, kelt- és kevert tésztásat is. Végül találtam ITT egy jó receptet, amit egy kis liszt- és édesítő cserével, csökkentéssel készítettem el végül.

Elkészítése

Az eredeti receptben leírtak szerint, de fakanállal összekevertem a hozzávalókat a szilva kivételével. Olajozott tepsibe öntöttem a tésztát, majd a tetejébe kissé belenyomkodtam a félbevágott szilvákat. 180 fokos előmelegített sütőben 35 percig sütöttem.

Hozzávalók:
210 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
90 g sima, fehér búzaliszt
100 g eritrit
50 g cukor
1 cs. xilites vaníliás cukor
pici só
320 g tejföl (egy nagy pohár)
100 ml olaj
2 tojás
10 g sütőpor
kb. 300 g kiolvasztott szilva


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése