2019. február 11., hétfő

Majonézes padlizsánkrém - "Őszi csemegék: előétel"

Most egy kis időutazást teszünk, és visszamegyünk 2018. szeptemberbe. Ma és a következő napokban olyan recepteket (is) fogok mutatni Nektek, amelyekkel egy Őszi csemegék elnevezésű pályázatra jelentkeztem. Egy kis cikkel ötvözött receptajánlóval pályáztam. Sajnos, nem én nyertem. De az ételek finomra sikerültek, ezért nem szeretném, ha nálam "porosodnának" a receptek. Remélem, találtok közte olyat, amit elkészítenétek akár most, vagy majd később. :)

Elkészítése

A padlizsánt megtisztítjuk, zöld szárait levágva félbevágjuk. Húsával lefele kiolajozott tepsibe fektetjük, tetejét megszurkáljuk és 180 fokos sütőben megsütjük.
A felaprózott lila hagymát kevés olajon megdinszteljük, hozzáadjuk a kisült padlizsán húsát, sózzuk, borsozzuk és 10-15 perc alatt lassú tűzön, kevergetés mellett összerotyogtatjuk.
Kevés majonézt keverünk bele és pirítós kenyérrel tálaljuk.

Hozzávalók:
350 g kisült padlizsán húsa (kb. 1 kg hámozatlan padlizsánból)
1 közepes lila hagyma (55 g)
ízlés szerint só, bors
3-4 ek. cukormentes vegán majonéz (de bármilyen használható)
olaj a padlizsán sütéséhez
2-3 ek. olaj a lila hagyma dinszteléséhez









2 megjegyzés:

  1. Szia Évi!
    Én olívaolajat, citromlét, sót, sok borsot, majonézt, friss petrezselymet és egy gerezd széttört fokhagymát keverek bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi! Ez is nagyon jól hangzik. Szezonban ki fogom próbálni.

      Törlés