2019. február 21., csütörtök

Sajtos karfiol tócsni csicseriborsó salátával

Tegnap vörös lencsés-zabos rakott karfiolt készítettem. Úgy gondoltam, nem teszem bele az összes megfőtt karfiolt, hanem egy kis részéből tócsnit sütök ma. De mondhatnám azt is, hogy cicegét vagy lepcsánkát. A krumplis változatot rengeteg névvel illetik, de szerintem erre a karfiolosra is mondhatjuk ugyanazokat. Néhány névváltozatot már én is hallottam, de most találtam egy cikket, amiben elvileg (nem számoltam meg) 70 féle névről tudnak. IDE kattintva Ti is elolvashatjátok.
Karfiolból most először sütöttem ilyet. De nagyon szeretem a cukkinis, répás változatot is.

Elkészítése

A sós, vegetás vízben megfőtt karfiolt villával összetöröm, majd adok hozzá tojást, sózom, borsozom, sajtot reszelek bele és teljes kiőrlésű tönkölyliszttel összekeverem. Egy serpenyőben olajat melegítek, és evőkanálnyi mennyiséget teszek a karfiolos masszából, kissé ellapítom és mindkét oldalán pirosra sütöm.
A saláta nagyon egyszerű, de nagy kedvencem. Csicseriborsót összekeverek lila hagymával, picit sózom és kevés balzsamecetet öntök rá.

Hozzávalók a tócsnihoz:
260 g főtt karfiol (kb. 4 közepes rózsa)
1 egész tojás
30 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
20 g sajt
só, bors
olaj a sütéshez (nem bő olajban sütjük)

Salátához:
csicseriborsó (konzervet használtam)
lila hagyma
balzsamecet (de lehet sima ecet, vagy almaecet is)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése