2012. február 20., hétfő

(Öreg) bableves kolbásszal és savanyú, apró káposztával

Jaj, ez a bab még nálam is öregebb volt. :) Az az igazság, hogy van itthon konzerv bab is, de én kis adagot akartam készíteni... Ezért inkább beáztattam este egy kis babot. Hiába a több órás áztatás (kb. 12-15 óra), a bab akkor is sokáig főtt. Sebaj, finom lett, megpuhult. :) De még így is jó nagy adag leves lett. Ha a receptben leírt mennyiséget használom, akkor a szomszédaink is velünk ebédelnek. :) 
A receptet egy régi Nők lapja konyhából néztem ki. Nem teljesen úgy készítettem, mert pl. nem használtam rántást, nem tettem bele zellergumót, tarkabab helyett vörös babot használtam... De nekem így is ízlik. :) 

Elkészítése

Az előzőleg beáztatott babot feltesszük főni. Ízesítjük sóval, borssal, delikáttal, csipetnyi tárkonnyal, babérlevéllel és fokhagymával. (Vigyázzunk, mert a káposzta és a kolbász is lehet sós, fűszeres. Főzés közben is kóstolgassuk, fűszerezhetjük még.) Miután félig megpuhult a bab (kb. 40-45 perc), hozzátesszük a négybe vágott vörös hagymát és felkockázott/karikázott répát és petrezselymet, valamint a savanyú káposztát. Ha a zöldségek is félig puhák, beletesszük a kolbászdarabkákat. Miután minden megpuhult, behabarjuk liszt, piros paprika, tejföl és tejszín keverékéből készült habarással. Kb. 5 percig forraljuk még.

Hozzávalók:
10-15 dkg vörös bab
1 egész fokhagyma gerezd
1 babérlevél
csipetnyi tárkony
só, bors, delikát ízlés szerint
1 kis fej vörös hagyma
2 kis szál répa
1 kis szál petrezselyem
10-15 dkg savanyú, apró káposzta
10 dkg száraz, füstölt kolbász
1 ek. liszt
1-2 ek. tejföl
1 mk. fűszer (piros) paprika
kb. 1,5 dl tejszín

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése