2012. február 15., szerda

Zöldborsó főzelék fokhagymás-fűszeres sült oldalassal

A kampány 3. résztvevője a zöldborsó. Még sosem készítettem zöldborsó főzeléket. Arra sem emlékszem, hogy ettem-e. Valószínűleg még a menzás időszakban (ovi és általános iskola 3. osztály elejéig) igen. De hát hol van az már? :) Szóval nem is tudtam, milyen ízt is keressek. Néhány receptbe beleolvastam és végül a következők szerint készítettem a főzeléket.

Elkészítése

A borsót margarinon néhány percig megfuttatom, majd felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Ha szükséges, közben pótolhatjuk a vizet. Sóval, borssal, delikáttal ízesítem. Miután puha a borsó tejszínben elkevert liszttel és pici piros paprikával behabarom. Ha nagyon sűrűnek találjuk, akkor hígíthatjuk vízzel és/vagy tejszínnel. (Én is így tettem.) Néhány perc alatt felforralom.

Hozzávalók:
40-50 dkg borsó (saját termés, fagyasztott)
3-4 dl víz (+ amennyi szükséges)
só, bors, delikát (ízlés szerint)
1 dl tejszín
2-3 (nem púpozott) ek. liszt
fél tk. piros paprika

A főzelékhez oldalast sütöttem: sóval, grill- és sertéssült fűszerkeverékkel befűszerezzük mindkét oldalán az oldalast. Olajozott tepsibe helyezzük, tetejét zúzott fokhagymával bedörzsöljük és vizet öntünk alá. 180 °C-on (légkeveréses) sütőben kb. másfél órán keresztül sütjük, utolsó 5-10 percben alufólia nélkül. (Sütés közben pótolhatjuk a vizet, ha elpárolgott volna a hús alól.)

Hozzávalók:
50 dkg oldalas (felszeletelve)
só, bors
grill fűszer
sertéssült fűszer
3-4 gerezd fokhagyma
olaj
víz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése