2012. április 16., hétfő

Hagymás-tejfölös csirkecombok

A vasárnapi húsleves mellé készült ez a csirkecomb. Őszintén szólva sokáig úgy voltam vele és az esetek nagy részében még most is, hogy inkább csirkét együnk, mint sertést. Előbbi egészségesebb és kevésbé zsíros. Ennek semmilyen tudományos magyarázatát nem adtam, egyszerűen így gondoltam/-om. :) De valahogy a csirkecomb mégse a kedvencem. Azért az eget csapkodó árak mellett csirkemellet se lehet mindig enni. Meg hát kell a változatosság is, így esett a választás a csirkecombokra. Sikerült megegyezni, hogy enyém a rövidebb része. :) Azt talán jobban szeretem, kicsit a csirkemellre emlékeztet. Bár el kell mondanom, hogy azért a házi csirkék combjait én is jobban szeretem, pedig én nem mindig veszek észre különbséget bolti és házi között.
Azt is meg kell jegyeznem, - nem tudom, milyen okból: a korom "előrehaladtával" vagy változik az ízlésem? - már szívesen megeszek egy finoman fűszerezett oldalast is. :)
Mamám szokott egész csirkét hagymás-tejfölös ízesítéssel készíteni. Ha pont annyi hozzávalót használnék, mint ő, akkor se lenne olyan, mint az övé. Nem tudom, hogy mit csinál vele. :) De azért egy finom hasonmást nekem is sikerült készíteni. Szóval, ha szeretitek a hagymát, a tejfölt, a csirkét, készítsétek el bátran! :) De másféle hússal is nyugodtan, mert azzal is biztos, finom.

Elkészítése

Megtisztítjuk a combokat és 2-3 részre elvágjuk. Befűszerezzük, majd kevés olajon, serpenyőben fehéredésig pirítjuk mindkét oldalukon. Vizet öntünk alá és fedő alatt pároljuk kb. 30 percig.
Majd egy hőálló edény aljába öntünk egy keveset az olajból/zsiradékból, ami a hús alatt van és beletesszük a combokat.
Tejfölben elkeverünk egy kevés sót és borsot, majd ebbe a karikára vágott vöröshagymát belekeverjük. Ezt a tejfölös hagymát a húsok tetejére pakoljuk, egy kevés zsiradékot öntünk még rá a serpenyőből és a tetejét zsemlemorzsával megszórjuk.
180 °C-os előmelegített sütőben 20 percig alufóliával lefedve, majd további 20 percig alufólia nélkül sütjük.

Hozzávalók:
2 egész csirkecomb
só, bors, delikát
4 közepes vöröshagyma
2-2,5 dl tejföl (egy kis tejjel vagy tejszínnel hígíthatjuk)
olaj
3 nagyobb csipet zsemlemorzsa


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése