2012. április 22., vasárnap

Sós, sajtos házi keksz (2.)

Ma sütöttem újabb adag édes és egy adag sós kekszet is. A végére már egész jól belejöttem a gyúrás-nyújtás-szaggatás hármasába. :) Ma csak szíveket és lóheréket csináltam. Láttam még a fenyőfa formát is a fiókban... De hát a Jézuska már régebben volt, mint a Nyuszi. :) Így az első nyusziformák csak nem mutattak olyan furán.
Szabina receptje alapján dolgoztam, de én másfajta lisztet használtam. Finom lett. Amúgy is szeretem a sós ropogtatni valókat és ez nyilván egészségesebb, mint egy (drága) chips. (Bár azért nagyon ritkán egy csomag chips is lecsúszik, mert néha megkívánom.) Inkább a sós dolgokat szeretem, de most valahogy kekszben az édes jobban bejött. Ez nem a receptet minősíti, csak az ízlésvilágomat. :) A recept nagyon jó, tessék kipróbálni. Az eredeti itt van. Most jöjjön a picit módosított változat.

Elkészítése

A kétféle lisztben elkeverem a köményt, majd belekockázom a margarint és szétmorzsolom a liszttel. Belekeverem a reszelt sajtot, majd a sót és a sütőport. Kisebb mélyedést készítek a közepén, amibe beleteszem a tejfölt. Összegyúrom és kb. 15 percig pihentetem.
Majd kinyújtom és kiszaggatom.
190 °C-os sütőben kb. 15-20 percig sütöm sütőpapírral bélelt tepsiben.

Hozzávalók:
15 dkg búza finomliszt
15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1/2 csomag sütőpor
3 ek. tejföl
fél tk. kömény
12 dkg margarin
10 dkg reszelt sajt (trappista)
2 csapott tk. só



1 megjegyzés:

  1. Ezt ki kell majd próbálnom, az ilyesmikért rajongunk, nem az édesért.

    VálaszTörlés