2012. április 11., szerda

Mustáros csirkeraguleves (Húsvét 2012 - leves)

Ezt a levest egy régi Nők lapja konyhából néztem ki. Lapozgattam az újságot és megakadt a szemem egy képen. Tudtam, hogy azt szeretném megkóstolni. Ha nem jött volna a húsvét, akkor husi nélkül készítem el, de mivel jött a nyuszi, így mindenképpen csirkével készült. :) Nem mintha nem ennénk húst ünnepen kívül is, de azért nem árt néha egy kicsit csökkenteni a mennyiséget. Egy a lényeg, megfőztem a levest. Igaz, nem dijoni mustárral, ahogy eredetileg kellett volna. Azzal nyilván karakteresebb lett volna az íze, de mezei mustárral is finom volt. :) Én a csirkét nem külön pirítottam meg, hanem egyszerre tettem fel a hagymával és a zöldségekkel. Ennyi eltérés volt a receptben leírtakkal, de szerintem ez sem rontotta el. :)
Aki szereti a tárkonyos ragulevest, az nyugodtan készítse el ezt is. :)

Elkészítése

Az apróra vágott hagymát, a felkockázott répát és petrezselymet, illetve a csíkokra/kockára vágott csirkemellet egy nagyobb lábasban margarinon lepirítom. Miután a csirke fehéredésig pirult felöntöm vízzel, annyival, hogy bőven ellepje a hozzávalókat. (Ha úgy gondoljuk, akkor később pótolhatjuk a vizet.) Ízesítjük sóval, borssal és mustárral. Miután nagyjából megpuhult a hús és a zöldségek, hozzáadjuk a gombát. Amikor minden puha, beleöntjük a tejszínt és készre forraljuk.

Hozzávalók:
40 dkg csirkemell
8-10 dkg margarin
1 vöröshagyma
2 nagyobb, vastagabb szál répa
2 nagyobb, vastagabb szál petrezselyem
kb. 2 ek. mustár (dijoniból csak 1 tk.)
só, bors (ízlés szerint)
1 doboz konzervgomba
2 dl tejszín



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése