2012. április 11., szerda

Savanyú káposztás lencseleves virslivel

A húsvéti menü bemutatása közben megmutatnám ezt a levest is. Nagyon szeretem a savanyú káposztát és a lencsét is. Ha egyszerre ehetem a kettőt, az külön jó. Ez a leves pont ezért (is) jó. :) A savanyú káposztát csak úgy nyersen, minden más nélkül is szívesen eszegetem. Persze ez a lencsére nem vonatkozik. :) Mármint, hogy nyersen eszegetném. Inkább lencsefőzelék vagy lencseleves formájában szeretem.
Ez a leves amúgy hasonlít erre a bablevesre kicsit.
A húsvéti nagy eszem-iszom után valami egyszerűbbre vágytam. Jó persze, ettől vannak könnyebb, egyszerűbb levesek is, de mégse pörköltöt főztem. :) Egyébként még van sonkánk, fasírtunk is. Ez van, amikor sokat készítünk valamiből és keveset eszünk. :)
Megint a szokásos "program" volt. Mit főzzek? Gondoltam erre-arra, lapozgattam az újságokat. Eszembe jutott, hogy szerepel a listámon a korhelyleves. De előbb láttam meg ennek a levesnek a receptjét egy régi Nők lapja konyhában. Ismét egy kis változtatás történt az elkészítés módjában, pirospaprika és zeller sem került bele, de így is a kedvencem lett. :)

Elkészítése

Az előzőleg beáztatott lencsét felteszem főni. Sóval, borssal, delikáttal ízesítem és ízesítőnek még beleteszem a négybe vágott vöröshagymát, kétfelé vágott fokhagymagerezdeket és egy babérlevelet. Míg a lencse elkezd főni megtisztítom és felkockázom a répát és petrezselymet. Majd azokat is hozzáteszem a lencséhez. Miután a zöldségek félig megpuhultak, hozzáadom az átmosott savanyú apró káposztát is. Kb. 10-15 percig együtt főzöm és beleteszem a karikára vágott virslit is. Amikor minden puha, kevés rántással berántom a levest. (A rántás lehet, egy kicsit több is lehetett volna, de így is elég gazdag tartalmú a leves, nem akartam, hogy nagyon "öreg" legyen. De majd máskor kicsit bátrabb leszek. Egyébként az eredeti recept semmilyen sűrítést nem írt.)

Hozzávalók:

15 dkg lencse (legalább 3 órát áztatjuk)
1 kisebb vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
1 répa
1 fél szál petrezselyem
15-20 dkg savanyú káposzta
2 db virsli
só, bors, delikát
rántás



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése