2012. április 21., szombat

Házi fahéjas keksz

A kekszsütési tornádó már több blogon végigsöpört. Régóta szemezgetek vele én is, de most jött el az ideje a sütésnek. Stahl egyik téli édességét választottam tavasszal. :) (Téli édességek különkiadás.) Szerintem máskor is fogok még sütni, más ízűt. Megint azt tudom mondani, mint olyan sok mindennél, hogy sokkal jobb a házi. Olcsóbb is, finomabb is. :)
Campari narancsdzsemet ettünk hozzá. Ez most bolti, de egyszer ezt is ki fogom próbálni, hogy milyen a házi készítésű. :) Egy finom teával vagy kapucsínóval is jó.
52 db keksz lett. Szív, nyuszi és négylevelű lóhere alakú. Nem fogom letesztelni, hogy meddig bírja ez a keksz... De szerintem jóval hamarabb elfogy a "szavatossági idő" lejárta előtt. :) Szóval jó a recept, nyugodtan próbáljátok ki.
Tartottam kicsit a kekszsütéstől, mert azt hittem, hogy: 1. nem sül meg 10 perc alatt, 2. túl kemény lesz és embert lehet vele ütni. De megsült és jó az állaga is. Puha, de mégse omlik szét, nem töredezik. :)

Elkészítése

Összekeverjük a lisztet, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a fahéjt és egy pici sót. Majd belekockázzuk a margarint, és elmorzsoljuk benne.
A morzsás keverékbe beletesszük a tojást és tésztát gyúrunk belőle.
30 percig hűtőben pihentetjük folpackba csomagolva.
Kb. 7 mm vékonyra kinyújtjuk a tésztát és "kiszúrjuk" a formákat. (Nyuszi, szív, lóhere, de bármi más is lehet.) (A "hulló" részeket újból összegyúrjuk, kinyújtjuk, kiszúrjuk.)
190 °C-os előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 10 perc alatt megsütjük a kekszeket.

Hozzávalók:
25 dkg liszt (+ a nyújtáshoz)
8 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 ek. fahéj
1 csipet só
12 dkg margarin
1 tojás


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept, a házi keksznek nincs párja:) A dzsem is bagyon tetszik, még nem látam Camparisat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Ma sósat is sütöttünk, mert valóban páratlan. :)

      Törlés