2012. április 26., csütörtök

Brokkolifőzelék

Olyan lelkesen jelentkezett a brokkoli, hogy ő is részt akar venni a kampányban, hogy a tésztára nemet mondtam, a brokkolira igent. :) Bár ennek ellenére, mielőtt elkezdtem készíteni a főzeléket, (csakis) a tésztán kattogott az agyam, hogy hogy is készítsem el azt, ami már félig kész gondolatban. Maximum egy héten belül kiderül az eredmény. :) De most a brokkolifőzelék van terítéken. 

Elkészítése

Margarint olvasztok és egy picit fonnyasztom/pirítom rajta az apróra felkarikázott fokhagymát. Liszttel megszórom és csomómentesre keverem. 
Ráteszem a megmosott, megtisztított rózsáira szedett brokkolit, a szárának egy részével (utóbbi is felkarikázva). Felöntöm annyi vízzel, ami éppen csak ellepi, vagy akár egy kicsit kevesebbel. Miután felforr, elmorzsolom bele a leveskockát és ízlés szerint sóval, borssal ízesítem.
Miután megpuhul a brokkoli, néhány rózsát kiemelek (6 db), a többit pedig botmixerrel pürésítem. Majd felöntöm kevés tejjel és néhány percig még forralom. Mielőtt elzárom a tüzet, beleteszem az egész rózsákat.

Hozzávalók:
vékony szelet margarin (kb. 3 dkg)
1 púpos ek. liszt
2 kis gerezd fokhagyma
500 g brokkoli
7-8 dl víz
2 leveskocka
só, bors
1/2 dl tej



2 megjegyzés:

  1. Már egészen belejöttél a főzelékek készítésébe:) A brokkoli nagyon finom, legalábbis mi szeretjük, és állítólag olyan anyagok vannak benne, amik gátolják a rákos sejtek szaporodását. Remélem igaz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már nemcsak a készítésbe, hanem az evésbe is. :) Én krémesen jobban szeretem, mint egészben mondjuk sütve. Szerintem elképzelhető, hogy igaz ez. De ha szeretjük, akkor szerintem csakis jó hatással lehet a szervezetünkre. :)

      Törlés