2012. április 24., kedd

Hagymás cipó

Hétvégén egy új receptet próbáltunk ki. Ezt is az egyik receptes füzetemben találtam, amikor kenyérreceptre vadásztam. :) Azért adtam címnek a cipót, mert eredetileg 8 kisebb cipót kell készíteni a tésztából. Másfajta lisztet használtam, mint amit a recept írt. Mi egészben sütöttük meg. Hasonló hagymást találtok itt és itt is. 
Még alig hűlt ki, de már megvágtuk... Ti próbáljatok türelmesen várni, míg kihűl, mert akkor jobban lehet vágni. :)
Olyan jó érzés, amikor kikerül a sütőből az általunk készített kenyér. :) 

Elkészítése

A hozzávalókat kenyérsütőbe bepakoljuk. Mint már írtam, mi a folyadékot tesszük alulra. Tehát először jön a langyos vízben feloldott cukor, majd a kétféle liszttel elkevert só és kömény, a zsírban üvegesre pirult felaprított hagyma és az elmorzsolt élesztő befejezésül.
Kenyérsütőben megdagasztjuk, majd kb. 20 percig pihentetjük. Kb. 2x lekenjük vizes ecsettel, mire a sütőbe kerül. 
190 °C-os előmelegített sütőben kb. 35 percig sütjük.

Hozzávalók:
1 kis fej vöröshagyma, felaprózva
1-2 ek. zsír (vagy margarin)
1 mk. kömény
20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
30 dkg búza finomliszt
2,5 dkg élesztő
2 mk. só
1 ek. cukor
2,5 dl víz (egy picivel talán lehet több is)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése