2012. április 1., vasárnap

Rozslepény

Általában ugyanazt a kenyeret szoktuk sütni. Jól bevált recept, tartós kenyér, nekünk kitart akár egy hétig is. Azért az újítás szelleme néha feltámad bennem is és muszáj utat engedni neki. :) Az Ízek és érzések 2010. november-decemberi számában kinéztem egy élesztő nélküli rozslepényt, aztán az egyik Nők lapja konyhában is találtam egy hasonló receptet. Végül előbbire esett a választásom. Azért majd ki fogom próbálni a másikat is, kíváncsi vagyok, hogy a joghurt milyen állagot ad neki. De a mostani is jó lett, nekem ízlik. Már csak valami mártogatós, szendvicskrém kellene hozzá. :)

Elkészítése

A lisztben elkeverjük a köménymagot és szódabikarbónát. Langyos vízben feloldjuk a sót és az olvasztott margarinnal a liszthez keverjük. Összegyúrjuk a hozzávalókat és a tésztát 5-10 percig lefedve pihentetjük. Majd négyfelé vágjuk és gombócokat formálunk belőle. A gombócokat 12-14 cm-es lepényekké nyújtjuk, tetejüket berácsozzuk vagy villával megszurkáljuk, és sütőpapírral bélelt tepsiben 180 °C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük.
Takarjuk le míg kihűl, fogyasztásig tároljuk zacskóban, hogy nehogy megszáradjon.

Hozzávalók:
1/2 kg rozsliszt
1 tk. köménymag
1 kk. szódabikarbóna
1 púpozott tk. só
7 dg margarin
2 dl langyos víz (+ kb. 0,5 dl, nekem még ennyit felvett a tészta)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése