2012. április 6., péntek

Medvehagymás kocka sajtmártással és pirított cukkinivel

Nagypénteken tésztát szokás enni. Ehhez mi is tartjuk magunkat. Bár felőlem minden héten lehetne nagypéntek. :) Volt itthon egy cukkini és úgy gondoltam, hogy az lesz a feltét a tésztára. Még véletlenül sem hús. :) Már tegnap elkezdtem tervezni, hogy valami tejszínes, sajtos mártás kellene hozzá... Aztán éjszaka meg ezzel is álmodtam. :) Azt álmodtam, hogy a mártást készítettem el előbb és a cukkinit kihagytam belőle, pedig már az elején bele akartam tenni. :) A valóságban azonban külön edényben készült. 
Medvehagymás tésztát főztem most. Nem sűrűn vásárolunk bioboltban, de ha ott járunk, akkor mindig veszünk ilyen tésztát. Sajnos igazi medvehagymát még nem használtam semmiben. De ami késik, nem múlik. :) 

Elkészítése

A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük.
A mártáshoz megolvasztjuk a margarint és kevés lisztet csomómentesre keverünk benne. (Nem kell sok ideig, (arany)sárga legyen, és ne barna, szóval ne pirítsuk meg.) Felöntjük 2 dl tejszínnel és felforraljuk. Ízlés szerint sóval, borssal ízesítjük. (Tejet is használhatunk.) Majd tűzről levéve belekeverjük a reszelt sajtot és a natúr sajtkrémet. (Nekem kicsit sűrű/öreg lett, szóval ha hígabbra szeretnénk csinálni, akkor több tej(szín)t használjunk.)
A cukkinit megmossuk, végeiből 1-2 cm-t levágunk, felkockázzuk és kevés olívaolajon serpenyőben megpirítjuk/-sütjük. Mielőtt elzárnánk alatta a tüzet egy kis grill zöldség fűszerrel megszórjuk.
A tésztára tesszük a mártást, majd rá a pirított cukkini kockákat. Megszórhatjuk akár petrezselyemmel is vagy plusz reszelt sajttal.

Hozzávalók:
25 dkg tészta (tönköly medvehagymás nagykocka)
5 dkg margarin
1 ek. liszt
2 dl tejszín
só, bors
10 dkg reszelt trappista sajt
5 dkg natúr sajtkrém
1 cukkini
2 csipet grill zöldség fűszer


2 megjegyzés:

  1. El nem tudtam képzelni, mi lehet ez a medvehagyma, pedig itt, a németeknél is nagy divat, de még sosem kerestem a boltban. Most megnéztem a wikin és úgy néznek ki a levelei, mint a gyöngyvirágnak. Érdekes. Soha nem láttam még ilyet boltban. Hagymaíze van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Medvehagymát még nem ettem, annak nem tudom, mennyire van hagymaíze. De ennek a tésztának inkább nincs. :) Olyan fura, de jó, csak kell hozzá mártás. Legalábbis nekem.

      Törlés