2012. április 20., péntek

Kelkáposzta főzelék

Lassan, de biztosan megérkeztünk a Kampány következő résztvevőjéhez, vagyis a kelkáposztához. :) Közel egy hete a hűtőben lapul, ezért úgy gondoltam, ma elkészítem. Szeretem a frankfurtit is, de inkább rendes káposztával. Ezért is lett ma főzelék. Bár kissé hígnak tartom, pedig nagyon igyekeztem... De azért szerintem el fog fogyni. :) 
Már megvan a következő "alany" is (vagyis az ötlet mindenképpen), "akiből" főzelék lesz, de az majd jövő héten, vagy azután, vagy... :)
Több receptbe is belenéztem könyvekben és neten. Végül a következőképpen készítettem a kelkáposzta főzeléket.

Elkészítése

A külső leveleit és alul a torzsáját levágom a káposztának. Majd négybe vágom és alaposan megmosom. Vékony, rövidebb csíkokra felszeletelem. Kissé megsózom.
Kevés olvasztott margarinon picit megpirítom, megforgatom benne, megszórom őrölt köménnyel. Majd felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Hozzáadom a vékony karikára vágott fokhagymagerezdeket és a felkockázott krumplit. Sóval, borssal, delikáttal és majoránnával ízesítem. (Kóstoljuk meg sózás előtt, mert ugye már a nyers káposztát is sóztuk.)
Fedő alatt puhára párolom. Majd paprikás rántással berántom, kevés tejszínt öntök rá és még néhány percig forralom.

Hozzávalók:
1 kisebb fej kelkáposzta
1 nagyobb krumpli
2 gerezd fokhagyma
vékony szelet margarin
só, bors, delikát, kömény (ízlés szerint)
1 kk. majoránna
paprikás rántás (kb. 1 kisebb ek.)
1 dl tejszín

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése