2012. április 13., péntek

Mexikói zöldséggel és tojással töltött fasírt (Húsvét 2012 - főétel)

Ez a fasírt is a húsvéti menü része volt. Tudom, hogy fasírt receptje mindenkinek van, főleg, aki gyakran süt-főz, otthonosan mozog a konyhában. Ezért főként csak magamnak örökíteném meg a receptet, ahogy Anya mondta/mutatta nekem. De úgy gondolom, hogy másnak is jól jöhet, aki még nem készített fasírtot. :) Mióta a blogot vezetem, készítettünk már baconnel tekert fasírtot, de akkor a hozzávalók mennyiségét nem írtam fel magamnak, így arról csak fénykép készült. Nekem ez az első töltött fasírtom, de ez is Anya segítségével készült. Egyszer mindent el kell kezdeni. :) Persze, ez nem azt jelenti, hogy még sosem ettünk töltött fasírtot, csak én eddig általában már készen láttam az asztalon. :) Amúgy én jobban szeretem a golyókat, talán azt könnyebb is formázni. Mindegyik más. Amúgy ezt lehet, inkább stefániának hívják?! 

Elkészítése

A darált húst kissé szétnyomkodjuk az edényben. Megszórjuk az ízesítőkkel: piros fűszerpaprika, só, bors. Zúzott vöröshagymát és fokhagymát adunk hozzá. Az előzőleg tejbe áztatott és kinyomkodott kenyeret elmorzsoljuk bele. Beleteszünk egy egész tojást. A hozzávalókat alaposan összekeverjük és hagyjuk állni egy kicsit, hogy a só olvadjon, átjárják az ízesítők. (Kb. 10 perc)
A tepsi alját kikenjük margarinnal, megszórjuk zsemlemorzsával és a tepsi közepén hosszant ellapogatjuk a hús kb. 1/3 részét. Nem kell se hosszában, se oldalra, hogy végig érjen. Ez lesz a rúd alja. 
Erre ráfektetjük a félbe vágott főtt tojásokat sárgájukkal lefelé, majd a maradék hús egy részéből körbe kisebb "falat" készítünk. Vizes kézzel dolgozzunk, így jobban formázható a hús, jobban összeáll. A tojásokra rátesszük az egy felvert tojással elkevert mexikói zöldséget és befedjük a még megmaradó hússal. Formázzuk, nyomogatjuk kicsit, hogy szép rúd formája legyen.
Tetejét és körbe megszórjuk zsemlemorzsával, tetejére margarin forgácsokat teszünk és alufóliával lefedett tepsiben 180 °C-os előmelegített sütőben kb. 1 óra 15 percig sütjük, majd alufólia nélkül további fél órát, az utolsó 5-10 percben 210 °-on, hogy szépen megpiruljon a teteje.

Hozzávalók:
80 dkg darált sertéshús
1,5 tk. piros fűszerpaprika
2 tk. só
1 kk. bors
3 gerezd fokhagyma
1/4 vöröshagyma
15 dkg kenyér
1,5 dl tej
1 tojás 

Töltelékhez:
35 dkg mexikói zöldség
1 felvert tojás
5 db fél főtt tojás

margarin, zsemlemorzsa (tepsihez, húshoz)

Kész az alap, rajta a tojásokkal

Felépítve a "fal", nagyrészt megtöltve

Félig kész a teteje

Sütésre készen


Bal oldalon fasírt, jobb oldalon sonka. Nyuszika őrizte a finomságokat. :)


8 megjegyzés:

  1. Fasírtot már többfélét is készítettem, de mexikói zöldséggel még nem. Jó ötlet. Tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűen néz ki felszeletelve:) És finom is:) Ki fogom próbálni mindenképpen:)

    VálaszTörlés
  3. De szép!!! Imádom a töltött fasírozottat, ezt is kipróbálom majd!! :)) Nagyon tetszik a blogod vidám, színes háttere! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Örülök, hogy tetszik a háttér. Nagy nehezen megtaláltam a megfelelőt. :)

      Törlés
  4. Ó, hogy ez milyen szép színes, és biztos nagyon fincsi is! Tetszik nagyon! Egyébként is nagy fasírt rajongó vagyok, annyira imádok mindenféle fasírtot...! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Neked is! Én a golyót jobban szeretem, de ez is finom volt. :)

      Törlés